סדרת השבוע: השמינייה

מחפשים סדרה לעשות לה בינג'? הכתבה הזו היא בשבילכם! אחת לשבוע נציג לכם את הסדרה שלדעתנו אתם פשוט חייבים לראות. והשבוע: השמינייה! אז המשיכו לקרוא אם בא לכם לדעת פשוט הכל על השמינייה> 

על הסדרה

סדרת הדרמה הזו גרמה לכל הילדים בארץ להידבק למסך. הסדרה מספרת שמונה נערים ונערות עם כוחות מיוחדים שהמטרה מספר אחת שלהם הייתה לנצל את הכוחות לקידום פרוייקטים סודיים. ניני, איה, נטשה, רוני, דורי, אדם, מיקה ואבי נכנסים להרפתקאות מרתקות. את הסדרה יצר גיורא חמיצר וביים רובי דואניאס.

פרסים

הסדרה זכתה בפרסים רבים לאורך תקופת שידורה וביניהם גם פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, בו זכתה הסדרה פעמים ב-2006 וב-2007. הסדרה נמכרה לשידור במדינות רבות וזכתה בפרסים בין לאומיים ביניהם: פרס הדרמה הטובה ביותר באיטליה ובצרפת.

הדמויות 

ניני (יונתן) דביר (ידידיה ויטל) – בחור רגיש וטוב לב, עם כישורים מדהימים בשחמט ואסטרטגיה.

איה (מאיה) דביר (הילי ילון) – אחותו התאומה של ניני (והגדולה ממנה ב-2 דקות). בחורה חכמה ובעלת זיכרון מעולה שמבלה את זמנה בקריאת ספרים.

רוני מלכי (דון לני גבאי) – גאונת מתמטיקה, גרה עם אחותה אלי.

נטשה סגוביה (עדי הימלבלוי) – אמנית מוכשרת וציירת מקצועית. רוני ונטשה מתחברות כבר בתחילת הסדרה והופכות לחברות טובות, אבל בדרך ניצבים בפניהן אתגרים חדשים שעלולים להשפיע על החברות החזקה שבניהן.

אדם הלוי (מיכאל אלוני) – בנו הבכור של מנהל הפרוייקט, אבנר, ומומחה לשפות. אדם הוא חביב הבנות, ספורטאי מעולה אבל גם שחצן, מה שעתיד להפריע לו קצת בהמשך .

מיקה שקד (שירה וילנסקי) – מוזיקאית מחוננת וילדה מרדנית, אבל צינית ומצחיקה. אביה שדרן ספורט מפורסם והם חיים בבית גדול ומפואר. 

אבי מוסקוביץ' (אבי קורניק) – גאון מחשבים שעובר מהדרום למרכז ומתגורר בבית של מיקה. אבי הוא בחור חכם וקריזמטי – מה שהולך לשחק לטובתו בהמשך הסידרה.

דורי פיינגולד (דני לשמן) – חנון, מומחה לאלקטרוניקה וחולה סכרת. 

תקצירי העונות:

עונה 1

בתכנית הסודית של השמיניה כל אחד מומחה בתחום מסוים. מטרת התכנית: לנצל את יכולותיהם המופלאות של השמונה לקידום פרוייקטים מדעיים סודיים, פתרון תעלומות, עזרה לגופים שונים, וטיפוחם של שמונת המוחות המבריקים של הילדים. השמינייה מתמודדת בסדרה עם הרפתקאות רבות: מחשבתיות, גיל ההתבגרות, מנהלת ביה"ס המרושעת המתנגדת לקיום התכנית ומנסה להכשילה בכל הזדמנות וכן מול ברנש חסר רחמים בשם רוברטו קרלוס. שמנסה במשך שנים לעקוב אחרי השגיו ותוכניותיו הסודיות של עמוס.

עונה 2

איה בת 15, חיה בעולמה שלה, מבלה עם אדם כל דקה פנויה ורבה באופן קבוע עם אביה, ועם חברתו. ניני בינתיים מנסה להתמודד עם השינוי העצום שהרחיק אותו מאיה, ומגלה שגם שההסתגלות קשה. ההסתגלות קשה גם לרוני שנאצלת לחיות יום יום עם אחותה וחברה אילן, שעבר לגור בביתן. מיקה ואבי נהנים יחדיו וגרים לבדם בבית הענק אחרי שליאורה ודורון נסעו לטיול סביב העולם. בינתיים דדי ואבנר עומדים בפני ההכרעה במשפט שאמור לחרוץ את גורלם: הם נאשמים בפגיעה בבטחון המדינה ורק נס יוכל להציל אותם מהכלא. במהלך העונה תפגוש השמיניה דמות חדשה שעתידה להשפיע מאד על המשך השנה שלהם. בתוך כך מתרקמת ברקע מזימה להחיות את השמיניה: במרומי מגדל תל אביב נבנה חמ"ל משוכלל שנועד לשמש מטה המבצעים של השמיניה וממנו יוכלו להציל את העולם כמו בימים הטובים… אבל עדיין לא ברור מי עומד מאחורי היוזמה, והאם אין כאן נסיון נוסף לנצל לרעה את יכולותיהם המופלאות…

עונה 3

בעונה השלישית שלה מגבירה השמיניה את מינון ה"אקשן" והופכת לסדרת מתח ופעולה לכל דבר, כשהחבורה הופכת ליחידת סוכנים חשאית ומוצאת את עצמה מעורבת בעלילה מפותלת במיוחד המשלבת מזימות ריגול בינלאומיות, לוחמה ביולוגית, שיבוט גנטי, ושלל משימות מטורפות שמוטלות על כתפי שמונת הגיבורים. השידרוג העלילתי בא לביטוי גם בהשקעה ההפקתית, כאשר שליש מהסדרה מצולם תחת כיפת השמיים בלוקיישנים שונים בהם מצולמות סצנות האקשן הכוללות מרדפים, שוד מזוין, פיצוצים, ושאר רגעים שישאירו את צופיה המכורים של השמיניה פעורי פה. השחקנים החדשים בסדרה הם זוהר ליבה, דפנה שפיגלמן ומירב פלדמן המגלמים שלושה סוכנים חשאיים בארגון ביון סודי המצרף אליו את השמיניה.

רוצים לראות את השמיניה? הסדרה זמינה לצפייה ישירה באפליקציית BIGI.

השמיניה - הבלוג של BIGI