מה אתה יודע?

2016 |

3 עונות

מאדי לוקחת אתכם למסע בעקבות התשובות לשאלות הכי מסקרנות של היקום, וכל זה בתוכנית אחת! מאדי מגלה כיצד חפצים יום-יומיים עובדים כשהיא בודקת איך בעצם הם נוצרים או פועלים?

איך מנגנון השירותים שלנו עובד? מה קורה בתוך מכונת גלידה? איך כדור פורח עף? מה קורה בתוך המדיח מהרגע שאנחנו מפעילים אותו ועוד המון תשובות לשאלות הכי מסקרנות מחכות לכם עכשיו ב-BIGI!

שחקנים:

מאדי מואט

פרקי העונה

מה אתה יודע על? על האופן שבו השירותים שלנו עובדים ממש מבפנים? איך המדיח נראה מבפנים כשסוגרים את הדלת ומפעילים אותו? איך עובדת מכונת גלידות? כדור פורח? אופניים? כבאית? ועוד ועוד... כל התשובות לשאלות המסקרנות ביותר על היקום רק בתוכנית אחת! באמצעות מצלמות קטנות ומיוחדות נגיע למקומות שאף אחד עוד לא הגיע אליהם ונמצא לתשובות לשאלות הכי מעניינות!
בכל פרק מדי לומדת איך עושים דברים מיוחדים ואיך דברים אחרים פועלים. היא מבקרת במפעלים, תחנות רכבת, מעליות וכו' ולומדת כיצד הם פועלים והיא לומדת איך מייצרים כל מיני דברים וכל זה בצורה קלילה ונחמדה.
מאדי עונה על השאלות המשונות ביותר בעולם: איך שירותים עובדים? כיצד מכינים גביעי גלידה? איך לשון של חתול פועלת? מה גורם לפופקורן לקפוץ? בעזרת מצלמות מיוחדות הילדים מקבלים נקודת מבט ייחודית על מה שקורה בתוך מדיח הכלים כשהדלת נסגרת, כיצד מסתובב מדחף של אונייה ואיך מייצרים משחת שיניים עם פסים.
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-1
פרק 1 - גלגל אוגרים+מלון חרקים
מאדי פוגשת חברים שעירים שאוהבים לזחול. היא מבקרת בחנות חיות ומשתמשת במצלמה מיוחדת לראיית לילה כדי לגלות איך גלגל אוגרים עובד ומהו המרחק אותו עובר אוגר במשך לילה אחד. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לגלות איך בונים "מלון חרקים" מעץ ובמבוקים ומשתמשת במצלמה להילוכים איטיים כדי להראות כיצד קודחים חורים בעץ.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-2
פרק 2 - רכב כיבוי אש+מחזירי אור
מאדי בוחנת את שירותי החירום. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לגלות כיצד עובד צינור כיבוי האש שברכב הכיבוי וכיצד המשאבה יוצרת לחץ ומתיזה את המים מחוץ לצינור. בהמשך, מאדי רואה כיצד מכונית לבנה ופשוטה הופכת לניידת משטרה בעזרת מדבקות מחזירות אור מיוחדות בצבעי כחול וצהוב. המצלמה המיקרוסקופית כיצד נראות המנסרות הזעירות שבתוך מחזירי האור.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-3
פרק 3 - מים מוגזים+יוגורט
מאדי בוחנת מזון ומשקאות. היא משתמשת במצלמה מיוחדת להילוך איטי כדי לגלות כיצד נוצרות הבועות במים מוגזים. בעזרת אנימציה אנו רואים כיצד משתמשים בגז כדי ליצור את הבועות ו"להחביא" אותן עדי אשר פותחים את הבקבוק. בהמשך, מאדי מבקרת במחלבה כדי לראות כיצד חולבים את הפרות ומעבירים את החלב למיכלים. לאחר מכן היא רואה כיצד החלב נהפך ליוגורט.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-4
פרק 4 - משאית מחזור+מחזור נייר
מאדי ממחזרת אשפה. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לגלות איך משאית מחזור מרימה את הפח , הופכת אותו ומרוקנת את האשפה. באנימציה אנו רואים כיצד החלק הזז שנמצא בתוך המשאית דוחס את האשפה כדי לחסוך במקום. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל למחזור כדי לראות כיצד ממיינים את האשפה; ולאחר מכן היא מבקרת במפעל לעיבוד נייר כדי לראות כיצד ממחזרים נייר ישן והופכים אותו לעיתון.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-5
פרק 5 - שרשרת אופניים+כדורי טניס
מאדי עושה פעילות גופנית בחוץ. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לגלות כיצד השרשרת על האופניים עובדת ומסובבת את הגלגלים, וכיצד הגלגל הקדמי והכידון מנווטים את האופניים. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות כיצד גומי, שנאסף מעצי גומי, הופך לכדורי טניס בעזרת מכונות המפעילות עליו לחץ. מצלמת מיקרוסקופ מגלה מהו החומר המיוחד המשמש לכיסוי כדורי הטניס.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-6
פרק 6 - דלת חתולים+כובע צמר
מאדי פוגשת חברים פרוותיים. היא משתמש במצלמות מיוחדות כדי לגלות איך עובדת דלת חתולים דיגיטלית ואיך מיקרוצ'יפ זעיר פותח את הדלת כדי שהחתולים יוכלו להיכנס ולצאת מהבית. בהמשך, מאדי מבקרת בחוות כבשים כדי לראות איך גוזזים את הצמר של הכבשים. לאחר מכן היא עוברת למפעל כדי לראות כיצד החוטים נשטפים, מסובבים ונצבעים והופכים לצמר. בסופו של דבר, הצמר נסרג והופך לכובע צמר.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-7
פרק 7 - מדחף של סירה+כדור פורח
מאדי בוחנת כלי תחבורה שונים. היא משתמשת במצלמה תת ימית מיוחדת כדי לראות מדחף של סירה בפעולה ובאנימציה אנחנו רואים כיצד המדחף מניע את הסירה במים. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות כיצד מייצרים כדורים פורחים מחתיכות ניילון רבות הנתפרות זו לזו. היא מצטרפת לצוות שנמצא בחוץ ועולה על הכדור הפורח המוכן.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-8
פרק 8 - מכשיר לחץ דם+גבס
מאדי מבקרת בבית חולים. היא משתמשת באור מיוחד כדי לראות את כלי הדם שמתחת לעור שלה, ומגלה כיצד עובד מכשיר למדידת לחץ דם המוודא שהדם זורם באופן תקין בגופנו. בהמשך מאדי מבקרת בחדר התחבושות, רואה כיצד מכינים גבס ושמה אותו על הזרוע שלה. היא משתמשת במצלמת מיקרוסקופ מיוחדת כדי לגלות כיצד חוטי הפיברגלס קלועים זה בזה ומחזקים את הגבס.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-9
פרק 9 - מים חמים+משחת שיניים
מאדי מתכוננת לעשות אמבטיה. היא משתמשת במצלמה תרמית מיוחדת כדי לגלות איך עובדת מערכת המים החמים בבית ולאחר מכן מבקרת במאגר מים כדי לראות מאיפה המים מגיעים ואיך הם מגיעים לבתים. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל לייצור משחת שיניים כדי לראות את הרכיבים השונים מהם עשויה משחת השיניים. היא משתמשת במצלמה מיוחדת להילוך איטי כדי לגלות איך מייצרים משחת שיניים עם פסים.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-10
פרק 10 - פארק מים+גביע גלידה
מאדי עושה יום כיף בחוץ. היא מבקרת בפארק מים ומשתמשת במצלמה מיוחדת עמידה למים ובאנימציה כדי להראות איך מגלשת המים עובדת. היא יורדת מתחת לבריכת המים כדי לראות מה קורה בחדר המשאבות ואיך המשאבות מזרימות את המים לכל הפארק. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מכינים גביעי גלידה מבלילה ואיך משתמשים בתבניות חמות כדי ליצור את "תבנית הוופל" שעל הגביע.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-11
פרק 11 - פופקורן+פסטה
מאדי מתעניינת במאכלים האהובים עליה. היא משתמשת במצלמה מיוחדת להלוך איטי כדי לגלות איך הפופקורן קופץ. באנימציה אנחנו רואים ממה פופקורן עשוי ואיך טיפת המים הנמצאת בתוך כל גרעים תירס מתרחבת כאשר מחממים אותו, וגורמת לו לקפוץ. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל פסטה כדי לראות איך מערבבים את הקמח עם המים והופכים אותם לבצק פסטה, וכיצד משתמשים במכשירי חיתוך שונים כדי ליצור את צורות הפסטה השונות.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-12
פרק 12 - רוטור המסוק+תלת אופן
מאדי נמצאת בחוץ ובוחנת כלי תחבורה שונים. היא מבקרת בבסיס אווירי ומשתמשת במצלמה מיוחדת כדי לגלות איך הרוטור, שמאפשר למסוק לעוף, עובד. אנחנו רואים באנימציה איך שינוי הזווית של להבי הרוטור מאפשר למסוק לנוע קדימה ואחורה. בהמשך, מאדי מבקרת בסדנה כדי לראות איך מרכיבים תלת אופן מחלקים שונים וכדי לראות איך אפשר להתאים את התלת אופן לצרכים שונים.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-13
פרק 13 - להוריד מים בשירותים+אסלות
מאדי הולכת לשירותים. היא משתמשת במצלמה תת ימית מיוחדת כדי לגלות מה קורה כשמורידים את המים ולמה נשמע צליל גרגור. באנימציה אנחנו רואים איך המצוף והפקק עובדים וממלאים את מיכל ההדחה לאחר הורדת המים. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל לאסלות כדי לראות איך מייצרים אותן מחימר ואיך רובוטים צובעים אותן בצבע מיוחד כדי שתהיינה מבריקות ועמידות למים.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-14
פרק 14 - קרוסלה+צבעי שמן
מאדי יוצאת לעשות חיים בחוץ. היא מבקרת בפארק שעשועים ועולה על קרוסלה. בעזרת המצלמה המיוחדת שלה, היא מגלה איך הקרוסלה פועלת. באנימציה אנחנו רואים איך הקרוסלה מסתובבת ואיך הארכובה מזיזה את הסוסים למעלה ולמטה. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לגלות איך מייצרים צבעי שמן צבעוניים משמן פראפין, ואיך תבנית גדולה יוצרת מאות צבעים בבת אחת.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-15
פרק 15 - מנופים+לבנים
מאדי מבקרת באתר בנייה. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לראות איך מנוף גדול מרים חפצים כבדים ומעביר אותם ממקום אחד לשני. באנימציה אנחנו רואים איך הצילינדרים ההידראוליים, הנמצאים בזרוע המנוף, מאפשרים לו להתארך. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מייצרים לבנים מחימר, איך מכניסים את התערובת לתבנית מלבנית ואיך מכניסים אותה לכבשן כדי ליצור לבנה חזקה.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-16
פרק 16 - מפתח ומנעול+זכוכית
"מאדי חוקרת דברים בבית. היא משתמש במצלמה מיוחדת ובאנימציה כדי להראות איך עובד מפתח בתוך מנעול ואיך הצילינדר והפינים בתוך המנעול עובדים, ומאפשרים למפתח הנכון לפתוח אותו. בהמשך, מאדי מראה איך הופכים חול לזכוכית. היא מבקרת בסדנה לניפוח זכוכית כדי לראות איך הופכים חול לזכוכית מותכת ולאחר מכן לאגרטל זכוכית צבעוני. "
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-17
פרק 17 - פסנתר+תוף
מאדי בוחנת כלי מוסיקה. היא משתמשת במצלמה מיוחדת להילוך איטי כדי לגלות איך פסנתר פועל ואיך הקלידים שעל הפסנתר מחוברים לידיות ולפטישים. היא מראה איך המיתרים שרועים בתוך הפסנתר מפיקים צלילים. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מייצרים תוף מדפי עץ דקים הנלחצים ביחד ומוכנסים אל תבנית בצורת עגול. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לראות איך צובעים את החלק החיצוני של התוף.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-18
פרק 18 - רמפת אוטובוס+כביש
מאדי יוצאת החוצה ועולה על אוטובוס. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לגלות איך רמפת אוטובוס עובדת ועוזרת לאנשים לעלות ולרדת מהאוטובוס. באנימציה אנחנו רואים איך הרמפה מוחבאת מתחת לדלתות ואיך שקי אוויר מנמיכים צד אחד של האוטובוס. בהמשך, מאדי מצטרפת לצוות שסולל כביש כדי לראות איך סוללים כביש מהיר משכבות שונות ומשתמשות במצלמה תרמית מיוחדת כדי לראות איך מניחים את האספלט החם.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-19
פרק 19 - מדיח כלים+שולחן עץ
מאדי נמצאת במטבח. היא משתמשת במצלמה מיוחדת ועמידה למים כדי לראות איך מדיח הכלים פועל ומנקה את הכלים המלוכלכים. באנימציה אנחנו רואים מה מתרחש בתוך המדיח ברגע שהדלת נסגרת ואיך זרועות ההתזה מסתובבות כדי שהמים יגיעו לכל מקום. בהמשך, מאדי מבקרת ביער מתחדש כדי לראות מאיפה מגיע העץ ממנו בונים רהיטים. לאחר מכן היא הולכת לסדנה להכנת רהיטים כדי לראות איך בונים שולחן מעץ.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-20
פרק 20 - ביצים+לחם
מאדי מכינה ארוחת בוקר במטבח. היא מבקרת בחווה כדי לראות מאיפה מגיעות ביצים ומשתמשת במצלמה תרמית מיוחדת כדי להראות למה הביצים משנות את הצבע שלהן כאשר מבשלים אותן. בהמשך, מאדי מבקרת בתחנת קמח כדי לראות איך טוחנים גרעיני חיטה והופכים אותם לקמח. היא לאחר מכן מבקרת במאפייה כדי לגלות איך הקמח הופך לסוגים שונים של לחם הנאפה בתנור גדול.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-21
פרק 21 - מגנטים+בובת דובי
מאדי מסתכלת על צעצועים. היא משתמשת במצלמה מיוחדת להילוך איטי כדי לגלות איך המגנטים שעל רכבת הצעצוע פועלים. באנימציה אנחנו רואים איך הקוטב הצפוני והקוטב הדרומי שעל המגנטים פועלים ולמה שדה מגנטי יכול למשוך את המגנטים זה לזה או לדחות אותם זה מזה. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מייצרים בובות דובי, עם עיניים, אוזניים ומפרקים. היא משתמשת במצלמת מיקרוסקופ מיוחדת כדי לראות את הסיבים של המילוי.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-22
פרק 22 - דרגנוע+מריצה
מאדי נמצאת בקניון. היא משתמשת במצלמות מיוחדות כדי לגלות איך דרגנוע פועל ומוריד אנשים מקומה אחת לשנייה. באנימציה אנחנו רואים איך גלגלי השיניים והשרשראות שנמצאים בתוך הדרגנוע גורמים לו להסתובב. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מייצרים מריצות מפיסות מתכת כדי שיהיה אפשר להעביר דברים כבדים ממקום למקום. היא מחברת מצלמה מיוחדת לרובוט גדול כדי לראות אותו בפעולה.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-23
פרק 23 - בלמים+מכונית
מאדי יוצאת לנסיעה במכונית. היא משתמשת במצלמת מיקרוסקופ מיוחדת כדי לגלות איך פועלים הבלמים במכונית. באנימציה אנחנו רואים איך דוושת הבלם מחוברת לדיסק הבלם ולרפידות ואיך הם מאטים ועוצרים את המכונית. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מייצרים מכונית מעיגול פלדה גדול. היא משתמשת במצלמה מיוחדת כדי לראות איך הפועלים והרובוטים עובדים ביחד כדי לייצר ולהרכיב את החלקים השונים של המכונית.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-24
פרק 24 - רוכסן+חולצה עם הדפס
מאדי מסתכלת על בגדים. היא משתמשת במצלמת מיקרוסקופ מיוחדת כדי להסתכל על הרוכסן בקפוצ'ון שלה. באנימציה אנחנו רואים איך המחליקיים עובדים ומושכים את שני טורי השיניים כדי לסגור את הרוכסן. בהמשך, מאדי מבקרת בסדנה כדי לראות איך מדפיסים בעזרת רשת הדפס של דינוזאור על חולצה. מצלמת המיקרוסקופ המיוחדת שלה מראה איך השבלונה, אשר נמצאת על הרשת, מאפשרת לדיו לעבור וליצור את ההדפס.
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-1-פרק-25
פרק 25 - עוגה+ג'ימבורי
מאדי מתכוננת למסיבה. היא משתמשת במצלמה מיוחדת ובאנימציה כדי לגלות איך רכיבי העוגה פועלים וגורמים לעוגה לתפוח בתנור. בהמשך, מאדי מבקרת במפעל כדי לראות איך מייצרים פריטי ג'ימבורי. היא משתמשת במצלמה מיקרוסקופית מיוחדת כדי להסתכל על מילוי הקצף ורואה איך תופרים את החלקים זה לזה. לבסוף, היא רואה איך משתמשים במברשת אוויר כדי לצבוע את הכנפיים של התוכי המתנדנד.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-25
פרק 26 - מכולות ופלסטיק בועות
"מדי מבקרת בנמל ורואה איך פורקים את המכולות מהספינות. מדי מגלה איך מכינים פלסטיק בועות."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-26
פרק 27 - מטרייה ושטיפת מכוניות
"מדי מגלה איך מכינים מטריות. מדי מגלה איך עובדת מכונה לשטיפת מכוניות."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-27
פרק 28 - משטח החלקה וטירה מתנפחת
"מדי מגלה איך זירת ההחלקה עובדת. מדי מגלה איך מייצרים טירה מתנפחת."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-28
פרק 29 - שעונים וסכו"ם
"מדי מגלה איך השעון עובד. מדי מגלה איך מייצרים סכו""ם."
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-29
פרק 30 - אופטיקאים ומשקפיים
"מדי מסבירה איך עובד תהליך בדיקת הראייה. מדי מגלה אי מייצרים מסגרות של משקפיים."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-30
פרק 31 - שקי שינה ומזרנים
"מדי מסבירה איך עובד שק שינה. מדי מסבירה איך מייצרים מזרן."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-31
פרק 32 - תא שיט ושערים
"מדי מסבירה איך תא שיט עובד. מדי מסבירה איך עושים שערים."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-32
פרק 33 - מסילת רכבת וצבע
"מדי מגלה איך מסילת רכבת פועלת. מדי מגלה איך עושים צבע."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-33
פרק 34 - סבון ידיים ושואב אבק
"מדי מגלה איך עושים סבון ידיים. מדי מגלה איך עובד שואב אבק."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-34
פרק 35 - סירת הצלה ובטון
"מדי מגלה איך סירת הצלה עובדת. מדי מגלים איך מייצרים בטון."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-35
פרק 36 - מטוסים ונעלי התעמלות
"מדי מגלה איך מטוסים ממריאים ונוחתים. מדי מגלה איך מכינים נעלי התעמלות."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-36
פרק 37 - רמזורים ואורות חירום
"מדי מגלה איך הרמזורים עובדים. מדי מגלה איך עושים אורות חירום."
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-37
פרק 38 - מכונות גילוח ונעלי בלט
"מדי מגלה איך מכונת גילוח עובדת. מדי מגלה איך עושים נעלי בלט."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-38
פרק 39 - מגרש משחקים ועציצים
"מדי מגלה איך מגרש משחקים עובד. מדי מגלה איך עושים עציצים."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-39
פרק 40 - כדור דיסקו ופאזל
"מדי מגלה איך כדור דיסקו עובד. מדי מגלה איך עושים פאזל."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-40
פרק 41 - לשלוח מכתב ועפרונות צביעה
"מדי מגלה איך שולחים מכתב. מדי מגלה איך עושים עפרונות צביעה."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-41
פרק 42 - בועות ושוקולד
"מדי מגלה איך בועות עובדות. מדי מגלה איך מייצרים שוקולד."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-42
פרק 43 - מעלית וחליפת חלל
"מדי מגלה איך מעלית עובדת. מדי מגלה איך מייצרים חליפת חלל."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-43
פרק 44 - טלוויזיה ושטיח
"מדי מגלה איך הטלוויזיה עובדת. מדי מגלה איך מייצרים שטיח."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-44
פרק 45 - עפיפון וטורבינת רוח
"מדי מגלה איך עפיפון עובד. מדי מגלה איך טורבינת רוח מייצרת חשמל."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-45
פרק 46 - אקווריום ואמבטיה
"מדי מגלה איך אקווריום עובד. מדי מגלה איך עושים אמבטיה."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-46
פרק 47 - מייבש ידיים ונייר טואלט
"מדי מגלה איך מייבש ידיים עובד. מדי מגלה איך עושים נייר טואלט."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-47
פרק 48 - רגליים תותבות וכלבי גישוש
"מדי מגלה איך עושים רגליים תותבות. מדי מגלה איך עובד חוש הריח של כלבים."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-48
פרק 49 - ברקוד ולביבת דג
"מדי מגלה איך ברקוד עובד. מדי מגלה איך מכינים לביבת דג."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-49
פרק 50 - מקרר ופטריות
"מדי מגלה איך מקרר עובד. מדי מגלה איך נוצרות פטריות."
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-51
פרק 51 - גורדי שחקים + מעוף הציפור
מאדי תלמד כיצד נבנים גורדי השחקים – החל מהיסודות שמתחת לאדמה, ועד הקומה העליונה והגבוהה ביותר. בנוסף, נבקר במרכז הצפרות ונגלה כיצד ציפורים עפות.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-52
פרק 52 - שתילים + קומפוסט
מאדי תלמד אותנו כיצד עגבנייה צומחת, החל מהזרע השתול והנביטה. בהמשך, היא תסביר לנו מהו קומפוסט, מדוע הוא שימושי וכיצד הוא פועל.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-53
פרק 53 - מנוע מכונית + משאית הובלת רכבים
מאדי תסביר לנו כיצד מנוע של רכב מיוצר, ותספק לנו הצצה לכל אחד משלבי הרכבתו. בנוסף, מאדי תראה לנו משאית להובלת רכבים המסוגלת להוביל אחד עשר מכוניות בבת אחת, ותסביר לנו כיצד היא עושה זאת.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-54
פרק 54 - יום ולילה + פלטה סולרית
מאדי תלמד אותנו מדוע השמש זורחת ביום ושוקעת בלילה, וכיצד כדור הארץ מסתובב סביבה. בנוסף, מאדי תסביר כיצד מייצרים חשמל מאור השמש – בעזרת פלטות סולריות!
13 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-55
פרק 55 - שירה + טרומבון
מאדי תסביר לנו כיצד מיתרי הקול עובדים, וגורמים לצלילים לצאת מהפה שלנו. בנוסף, מאדי תרחיב ותסביר איך מייצרים צלילים בכלי נגינה הפועל דרך פעולת הנשיפה: הטרומבון.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-56
פרק 56 - גשרים + מגרשי משחקים
מאדי תסביר לנו כיצד בונים גשר תלוי המסוגל לסחוב עשרות אלפי רכבים ביום, ולהישאר יציב. לאחר מכן, נראה ממה עשויה רצפה של מגרש משחקים, ונבין מה הופך אותה לרכה וצבעונית.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-57
פרק 57 - פרפרים + טפטים
מאדי תסביר מהו מחזור החיים של פרפר, וכיצד הוא הופך מביצה קטנה לפרפר יפהפה. לאחר מכן, מאדי תראה לנו מקום נוסף שבו יש צורות יפות: טפטים על קירות, ותסביר לנו איך מדפיסים אותם.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-58
פרק 58 - מחפר + מגפי וולי
מאדי תסביר לנו מהו מחפר וכיצד הוא מסוגל לעבור מעל כל אדמה בלי לקרוס, ובהמשך, תלמד אותנו ממה עשויים מגפי גשם, וכיצד הם שומרים על הרגליים שלנו יבשות.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-59
פרק 59 - מכשירי שמיעה + משרוקיות
מאדי תסביר לנו כיצד מכשיר שמיעה עובד ומה החלקים המרכיבים אותו. בנוסף, היא תיקח אותנו לביקור במפעל משרוקיות, ותראה את כל התהליך של ייצור משרוקית.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-60
פרק 60 - צעצועי קפיץ + מחבט קריקט
מאדי תלמד אותנו על המנגנון המיוחד שיש בצעצועי קפיץ, כיצד בעזרת הפעלה פשוטה, צעצוע מסוגל לאגור אנרגיה ולנצל אותה בצורה חכמה במיוחד. בנוסף, מאדי תחשוף בפנינו את כל התהליך של הכנת מחבטי קריקט – מגזע עץ.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-61
פרק 61 - דגנים + מקצרת תפוחי אדמה
מאדי תסביר לנו כיצד מכינים ביסקוויט חיטה מדגנים, ותיקח אותנו לסיור במפעל המייצר אותם. בנוסף, מאדי תדגים לנו מהי מקצרת תפוחי אדמה, וכיצד היא יכולה לאסוף מאות תפוחי אדמה מהקרקע, בבת אחת.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-62
פרק 62 - מגרש באולינג + סרטים לקשירה
מאדי תיקח אותנו לאולם באולינג, תסביר לנו את המשחק ותראה לנו כיצד עובדות המכונות המפעילות את המסלול. בהמשך, מאדי תיקח אותנו לסיור במפעל לסרטי קשירה, ותראה לנו כיצד אורגים את הסרטים במכונות מיוחדות.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-63
פרק 63 - כוורות + ספלים
מאדי מלמדת אותנו על תפקידן של הדבורים, ותיתן לנו הצצה בלעדית בתוך כוורת. בנוסף, מאדי תיקח אותנו לסיבוב במפעל ליצירת ספלים, ותראה כיצד מכינים אותם מחימר.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-64
פרק 64 - מערכת העיכול + קינוח מרנג
מאדי תלמד אותנו על חמש אבות המזון, ועל המתרחש בגוף שלנו מהרגע שאנחנו מתחילים לעכל אוכל. בנוסף, נצא לסיבוב במפעל המייצר קינוחי מרנג מפנקים, ונראה כיצד מכינים אותם.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-65
פרק 65 - ענני גשם + רדיאטור
מאדי תלמד אותנו כיצד גשם נוצר, אילו סוגי עננים קיימים ואיך חוזים את מזג האוויר. בנוסף, מאדי תיקח אותנו לסיבוב במפעל לרדיאטורים ותראה לנו כיצד הם עובדים.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-66
פרק 66 - מיחזור מתכת + תמרורים
מאדי תספר לנו היום כיצד ניתן למחזר רכב ישן, כולל כל החלקים שבתוכו. לאחר מכן, נצא לסיור במפעל לייצור תמרורים, ונראה כיצד ניתן להשתמש במתכות ממוחזרות.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-67
פרק 67 - מגדלור + פצצות אמבטיה
מאדי תסביר לנו בשביל מה המגדלור קיים, וכיצד הפנס שלו מסוגל להאיר למרחקים ארוכים. בנוסף, נקבל סיור במפעל פצצות אמבטיה, ונגלה כיצד חומר קשיח כל כך מסוגל לתסוס ברגע כאשר הוא נכנס למים.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-68
פרק 68 - גלים + גלידות
מאדי תסביר לנו כיצד גלים נוצרים, ואיך ייתכן שהם אינם מציפים את חוף הים. לאחר מכן, היא תיקח אותנו לסיור בחווה המייצרת גלידה, ותראה לנו כיצד היא נוצרת, החל מתהליך חליבת החלב.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-69
פרק 69 - ספרייה + ספרים
מאדי לוקחת אותנו לסיבוב בספרייה, ומסבירה כיצד אפשר לחפש ולמצוא כל ספר שרק רוצים. בנוסף, נצא לסיור במפעל לייצור ספרים, ונראה כיצד יוצרים ספר, החל מהנייר, ועד הכריכה.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-70
פרק 70 - צילום רנטגן + גרביים
מאדי לוקחת אותנו לביקור בבית חולים, ומסבירה לנו כיצד מכונת רנטגן מסוגלת לצלם את העצמות בגופינו. בנוסף, נצא לסיור במפעל לייצור גרביים, ונראה את כל שלבי ההכנה שלהם, החל מחוט ועד לגרב שלם.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-71
פרק 71 - רכבות + מפות
מאדי לוקחת אותנו לסיבוב ברכבת חשמלית, ומסבירה לנו כיצד היא נעה בעזרת הכבלים מעליה, מבלי לצאת מהמסלול. בנוסף, מאדי תראה לנו כיצד יוצרים מפות, ואיך מוסיפים חלקה חדשה לתוך המפה.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-72
פרק 72 - כורי עכביש + משפך
מאדי תלמד אותנו על סוגי עכבישים, ותיתן לנו הצצה מיוחדת לאופן בו עכביש טווה את הקורים שלו ולוכד זבובים. בנוסף, נצא לסיבוב במפעל לייצור משפכים, ונגלה כיצד הם נוצרים מחתיכת מתכת פשוטה.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-73
פרק 73 - מצלמה + מברשת שיער
מאדי תסביר לנו כיצד מצלמה עובדת, מה הם החלקים השונים המרכיבים אותה ואף תדגים הבדלים בין סוגי מצלמות. בנוסף, נצא לסיבוב במפעל לייצור מברשות שיער, ונראה כיצד הן מתחילות כחתיכות עץ קטנות עד לתוצאה המוגמרת
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-74
פרק 74 - שינה + ספה
מאדי תסביר לנו כיצד הגוף שלנו מתנהג מהרגע שאנחנו נכנסים למיטה ונרדמים, ועד רגע ההתעוררות. בנוסף, נצא לסיבוב במפעל לייצור ספות, ונראה כיצד הופכים חתיכות עץ לספה לנוחה ונעימה.
14 דק'
מה-אתה-יודע-עונה-2-פרק-75
פרק 75 - מכונת כביסה + ג'ינס
מאדי תראה לנו כיצד מכונת כביסה מצליחה לקחת בגד מלוכלך מכתמים ולהפוך אותו לנקי, ותציג לנו את כל אחד מהחלקים האחראים לכך. בנוסף, נבקר בבית מלאכה לייצור ג'ינס, ונראה מה מייחד אותו מכל בד אחר.
14 דק'

סדרות נוספות